Organogram

Bij de BEL Combinatie werken circa 200 medewerkers in opdracht van de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren.

(Klik op de afbeelding voor een grotere weergave)

Toelichting Organogram

De gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren zijn zelfstandige gemeenten. Sinds 2008 zijn de ambtelijke organisaties samengevoegd tot een nieuwe werkorganisatie: de BEL Combinatie. Elke gemeente heeft een gemeenteraad, college van burgemeester en wethouders, gemeentesecretaris en een kleine ambtelijke staf. 

Het BEL Bestuur wordt ondersteund door de Algemeen Directeur. Onder de Algemeen Directeur vallen de Concerncontroller en Directiesecretaris. 

De Algemeen Directeur is in opdracht van het Bestuur eindverantwoordelijk voor het functioneren van de werkorganisatie BEL Combinatie. De Concerncontroller draagt zorg voor de kwaliteit van de bedrijfsvoering, waarbij financiën een specifiek aandachtsgebied is. De Directiesecretaris is verantwoordelijk voor de interne besluitvormingsprocessen binnen de BEL Combinatie en met de drie gemeenten.

Het MT

Het Management Team bestaat uit de Directie en de vier Afdelingsmanagers, die ieder een domein aansturen. Elk domein bestaat uit twee of drie teams die onder leiding staan van een teamleider.

Verdeling van de Domeinen en Teams binnen de BEL Combinatie

Domein Fysiek 

Dit domein bestaat uit Team Ruimtelijke Ontwikkeling en Team vergunningen, Handhaving & Juridische Zaken en Team Publiek. De taakvelden zijn: Burgerzaken, verkiezingen, de kwaliteit van onze dienstverlening aan inwoners, Energietransitie, Omgevingswet, woningbouw, gebiedsontwikkeling, klimaataanpak, hoogwaardig vervoer, milieu, maatschappelijk vastgoed, vergunningverlening en handhaving, juridische Zaken, bezwaar en beroep; dat zijn inhoudelijke vraagstukken waar het fysiek domein elke dag mee aan het werk is.

Domein Samenleving 

Dit domein bestaat uit Team Maatschappelijke Ontwikkeling, Team Jeugd & Gezin en Team Openbare Orde en Veiligheid & BOA. De taakvelden zijn: Onderwijs, jeugdzorg, opvang Oekraïense vluchtelingen, sport, cultuur, WMO, leerlingenvervoer, welzijn, preventie, subsidies, veiligheid op straat, de openbare orde en veiligheid en de gemeentelijke crisisorganisatie; dat zijn inhoudelijke vraagstukken waar het Domein Samenleving elke dag mee aan het werk is.

Domein Bedrijfsvoering 

Dit domein bestaat uit drie Teams: Bedrijfsondersteuning, HRM & Communicatie en Control & Financiën. De taakvelden zijn: Financiële administratie en Planning & Control, ICT, Informatieveiligheid, Wet Open Overheid, het facilitair bedrijf, Organisatiebeleid, Personeelszaken, Salarisadministratie, Communicatie intern en extern.

Domein Openbare Ruimte 

Dit domein bestaat uit Team Openbare Ruimte en Team Buitendienst. Het team Openbare Ruimte werkt aan de inrichting, het beheer en het onderhoud van de openbare ruimte in de drie gemeenten: wegen, integrale reconstructieprojecten, rioolbeheer,  groen en recreatie. Het team heeft een opdracht gevende rol richting de Buitendienst. Het werk van onze Buitendienst bestaat uit onderhoudswerkzaamheden aan het openbaar groen, het beheer van de begraafplaatsen, wegen, straatmeubilair en riolering. Daarnaast worden klachten en meldingen van inwoners verholpen,  storingen opgelost en verlenen we assistentie bij evenementen. Andere specifieke taken zijn de calamiteitendienst en de gladheidsbestrijding.